Anadolu Üniversitesi Konya Meram Şube Müdürü Deniz Ülker Taşpınar tarafından organize edilen etkinlik 2 gün sürdü. Etkinliğin ilk gününde Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından tahsis edilen tur otobüsüyle Mevlana Türbesi başta olmak üzere tarihi yapılar  ve 5 bin yıllık tarihiyle ilgi odağı olan Sille köyü ziyaret edildi.

Akşam Yemeğinde kafileye eşlik eden Konya Taşkent Belediye Başkanı Osman Arı burada yaptığı konuşmada kendisinin de Anadolu Üniversitesi öğrencisi olduğunu hatırlattı.  Yetişmiş beyinleri Konya’da görmekten şeref duyduğunu vurgulayan Arı ; “ 4 dönemdir Belediye Başkanlığı yapıyorum tabi bizim için makamlar önemli değil,  benim asıl hedefim iyi adam olmak, iyi insan olmak. Allah’a hamt olsun tek amacım insanlara yardımcı olmak, dertlerine merhem olmak.  Ben işimi aşk ile sevdayla, sevgiyle, muhabbetle yapıyorum. Bir şehre ruh veren orayı yöneten insanlardır.  İnşallah Taşken’te geleceksiniz, Taşkent,  kültürüyle, havasıyla, suyuyla, insanıyla  kadım bir ilçe. Taşkent’e kültür merkezleri yaptık, ticaret merkezleri yaptık, üniversiteler yaptık, kampüsler yaptık, amacız şu;  Biz arkamızda güzel eserler, hoş duygular bırakmak istiyoruz, arkamızdan sevgiyle muhabbetle anılmak istiyorum.  Bundan sonra da bu yetişmiş beyinleri şehrimizde her yıl görmek istiyorum, Taşkentimizde her yıl görmek istiyorum, kalmak isteyenleri konaklatmak istiyorum. Bizim sadece insana çalışmamız gerekiyor, eğitime çalışmamız gerekiyor, bana göre en büyük sorunlarımızdan bir tanesi eğitimdir.  Burada hocalarımız, öğretim üyelerimiz var, eğitime  gerçekten çok katkı sağlamak zorundayız. Öğrencilerimize milli duygularımızı, vatan sevgisini, bayrak sevdasını çocuklarımıza  aşılamak zorundayız. Şehrimize hoş geldiniz, sefalar getirdiniz, iyi ki geldiniz” dedi.

Başkan Arı’yı kendilerinden biri olarak niteleyen Anadolu Üniversitesi Konya İl Temsilcisi Deniz Ülker Taşpınar  gösterdiği ilgi ve alakadan dolayı Arı’ya çok teşekkür etti.

Uşak İl Temsilcisi Ahmet Mıdık ise Konya gezisinden çok etkilendiklerini Taşkent Belediye Başkanı Arı’nın 4 dönemdir bu görevi üstlendiğini  bundan sonraki siyaset hayatında başarılar dilediğini söyledi. Gezilerin amacının Anadolu Üniversiteliler olarak öğrenciler, mezunlar ve öğretim görevlileri arasında kaynaşmayı ve dayanışmayı sağlamak olduğunu belirten Mıdık bu geleneği sürdürmek istediklerini söyledi. Mıdık konuşmasında şu ifadeleri kullandı; “Bir kentin tanıtımında öncülük üstelenen yegane kurumlardan bir tanesi belediyelerdir, bunu Taşkent Belediye Başkanımız yapıyor, ayrıca Konya Büyükşehir Belediye Başkanımıza da teşekkür ediyoruz çünkü bize araç ve rehber sağladı. Biz kendilerini de Uşak’a bekliyoruz.” Şeklinde konuştu.

Etkinliğin 2. Gününde Göksu Şelalesi, Taşkent ve Çetmi Şelalesi gezildi. Ayrıca Taşkent’in Avşar köyündeki bir düğünde Başkan Arı ile bir araya gelen gurup öğle yemeği yedi, damada para taktı, fotoğraf çektirdi.  Geziye, Anadolu Üniversitesinde 4 ayrı bölüm bitiren Doç. Dr. Devrim Alkaya da katıldı.