Kamu alımları ile igili basın açıklamasını Tiritoğlu Parkı’nda gerçekleştiren SP Uşak İl Teşkilatı, Uşaklı vatandaşla Aşure dağıtma programında buluştu. Yağış nedeniyle yaklaşık bir süre ertelenen program, partinin Uşak İl Başkan Vekili Nebi Ilgın’ın konuşmasıyla başladı. Muharrem ayının 10’uncu gününe denk gelen Aşure günü hikmetleriyle söze giren Ilgın, ilk Aşure’nin nasıl ve ne zaman yapıldığını anlattı. Hazreti Muhammed’in torunu Hz. Hüseyin’in bugün de katledilmesine değinen Ilgın, “Kerbela bizim için yalnızca bir matem değil hakikatin ve onurlu bir duruşun sembolüdür” dedi.
“KAMU KAYNAKLARI BELLİ ÇEVRELERİN DEĞİL 86 MİLYON VATANDAŞIMIZIN ORTAK HAKKI”
Aşure günü için duygularını dile getiren Ilgın, basın açıklamasında ise kamu alımları üzerinde durdu. Alımlar çerçevesinde şeffaflık ve hesap verebilirliğin yeniden tesisinin gerekli olduğunu vurgulayan Ilgın, partililer olarak kamu malını milletin emaneti olarak gördüklerini söyledi. Ilgın, yıllar içinde yapılan mevzuat değişiklikleri ile beraber genişletilen istisnai durumlar ve artan pazarlık usulü uygulamalar nedeniyle kamu alımları sisteminin yapısal sorunlara uğradığını ifade etti. Bu durumun aynı zamanda ekonomik olduğu kadar ahlaki bir mesele olduğunun altını çizen Ilgın, “Alımlarda rekabetin azalması, denetimin zayıflaması ve istisnai yöntemlerin olağan uygulamalar hale gelmesi, kaynakların etkin kullanılmasını zorlaştırmaktadır şeklinde konuştu.
“SAADET PARTİSİ OLARAK DÜRÜSTLÜĞÜ YENİDEN HAKİM KILMAK İÇİN ÇALIŞMAYA DEVAM EDECEĞİZ”
Şeffaflık ve liyakat ilkelerinin güçlü bir kamu yönetiminin temelini oluşturduğunu aktaran Ilgın, “Bizler, kamu malını milletimizin emaneti olarak görüyoruz, devletin harcadığı her kuruşun hesabının millete verilmesi gerektiğine inanıyoruz” dedi. Kamu alımlarının açık ihale usulü şeklinde yapılması gerektiğini belirten Ilgın, süreçlerin etkin bir şekilde denetlenmesi gerektiğini kaydetti. Parti olarak kamu yönetiminde dürüstlüğü ve şeffaflığı yeniden hakim kılmak için çalışmaya devam edecekleri bilgisini ileten Ilgın, Türkiye’nin ihtiyaç duyduğu şeyin israf olmadığını söyledi. Ilgın sözlerini, “Milletimizin alın teriyle oluşan kaynakların korunması ve her kuruşun doğru yerde kullanılması, yalnızca ekonomik bir zorunluluk değil, aynı zamanda ahlaki bir sorumluluktur” şeklinde noktaladı.